Klachtenregeling

Waar kunt u met uw klacht terecht?

Bent u niet tevreden over uw behandeling of onze organisatie? Bespreekt u dit dan in eerste instantie met de behandelaar waarover uw klacht gaat. U mag van haar een luisterend oor en de inzet om samen tot een bevredigend resultaat te komen verwachten. U kunt ook uw klacht neerleggen bij praktijkhoudster Mariska van Doorn-Stam (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.) . Zij zal goed naar uw klacht luisteren en samen met u zoeken naar een passende oplossing.

Hoe gaan wij om met een klacht?

Wij nemen iedere klacht serieus en vragen u om ons in een bericht (per mail of brief) uw klacht zo duidelijk mogelijk te omschrijven. U kunt dan binnen twee weken een reactie verwachten. Afhankelijk van de klacht zullen wij contact met u opnemen om deze verder te verhelderen of direct met de desbetreffende behandelaar/medewerker in gesprek gaan. Wij kunnen klachten dus alleen in behandeling nemen wanneer we die met de behandelaar waar de klacht over gaat mogen bespreken. Wanneer een klacht gegrond blijkt, wordt er een waarschuwing gegeven of een functioneringstraject opgestart. Deze stappen worden niet teruggekoppeld aan de klager.

Blijft u na contact met ons onverhoopt zitten met vragen of onvrede? Of betrekt u liever meteen al een onafhankelijk persoon erbij? Neem dan contact op met de externe klachtenfunctionaris. Hiervoor werken wij samen met Klachte & Company, middels ons lidmaatschap bij P3NL, de federatie van psychologen, psychotherapeuten en pedagogen. De klachtenfunctionaris begeleidt in overleg met u de indiening en de verdere afhandeling van uw klacht. U kunt u klacht bij de klachtenfunctionaris indienen middels het klachtenformulier op de website van P3NL : https://www.p3nl.nl/klachtenregeling/clienten.

 

 

 

© 2016 OC Leidsche Rijn. Alle rechten voorbehouden.